Irena Nišević javno obranila prijedlog teme doktorskog rada
Predavanje iz pomorskog prava posvećeno Williamu Tetleyu održala je sutkinja Sarah Derrington 3. travnja 2024. na Pravnom fakultetu Tulane
Europska unija i Belgija potpisale su Pekinšku konvenciju o međunarodnim učincima sudske prodaje brodova
Šesta Jadranska konferencija o pomorskom pravu (AMLC VI) u Trstu, 20.-22. lipnja 2024.
Trideseta pomorskopravna konferencija – Admiralty Law Institute - održana na Sveučilištu Tulane
|
Interpretacija Međunarodne konferencije o ugovoru o međunarodnom prijevozu robe cestom (Ženeva, 1956.) u praksi hrvatskih sudova
23.11.2020.
Znanstveno-stručni projekt Interpretacija Međunarodne konferencije o ugovoru o međunarodnom prijevozu robe cestom (Ženeva, 1956.) u praksi hrvatskih sudova provodi se u Jadranskom zavodu, a troškovi njegove provedbe djelomično se financiraju iz namjenskih sredstava Zaklade Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Na projektu surađuju dr. sc. Adriana Vincenca Padovan s Jadranskog zavoda i prof. dr. sc. Nikoleta Radionov s Pravnog fakulteta u Zagrebu. Projekt se bavi međunarodnom konvencijom transportnog prava koja uređuje pravne odnose između pošiljatelja, prijevoznika i primatelja tereta koji se prevozi cestom. Konvenciju je do danas ratificiralo 56 država, među kojima je velika većina europskih zemalja, uključujući i Hrvatsku. Uz CMR konvenciju su naknadno usvojeni i tzv. CMR-SDR protokol iz 1978. kojim se uvodi ograničenje odgovornosti prijevoznika na iznos od 8,33 obračunske jedinice posebnih prava vučenja (SDR) po kilogramu oštećene ili izgubljene robe umjesto dotadašnjih 25 Germinal Franaka po kilogramu, te EDI-CMR protokol iz 2008. godine kojim se regulira elektronički teretni list. Republika Hrvatska ratificirala je CMR-SDR protokol 1978. tek 2017. godine, dok EDI-CMR protokol 2008. do danas još nije ratificirala. CMR konvencija iznimno je važan međunarodni unifikacijski pravni instrument jer jamči određenu razinu pravne sigurnosti u međunarodnoj trgovini ujednačujući pravni režim odgovornosti cestovnog prijevoznika i općenito međusobnih prava i obveza stranaka ugovora o međunarodnom prijevozu robe cestom diljem Europe i šire. Uvođenje standardnog obrasca CMR teretnog lista, koji sastavlja i objavljuje Međunarodna unija za cestovni transport (IRU) i koji se temelji na sustavu CMR konvencije, olakšava funkcioniranje međunarodnog transporta i trgovine, budući da je takav transportni dokument široko prihvaćen u praksi od strane svih zainteresiranih dionika (prijevoznici, trgovci, špediteri, carinske vlasti itd.) u svim zemljama ugovornicama CMR konvencije. Dok poredbenopravna doktrina obiluje izvorima na temu CMR konvencije, u Hrvatskoj taj iznimno važan instrument međunarodnog transportnog prava dosad nije sveobuhvatno obrađen u pravnoj literaturi.
|