KLJUČNE RIJEČI: linijski i povremeni obalni pomorski promet, javne usluge, usluge od općeg gospodarskog interesa, dodjela ugovora o pružanju javne usluge, obveza javne usluge, naknada za pružanje javne usluge

SAŽETAK: 

Projekt se provodi u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture kao partnerom, a odnosi se na izradu novog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu.

Dr.sc. Bulum je član radne skupine te će davati stručna mišljenja i komentare na nacrte novog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu vezano uz pitanja dodjele i izvršavanja ugovora o pružanju usluga javnog linijskog prijevoza. Rad na tekstu njegovih odredbi i usklađivanje stajališta svih dionika o brojnim spornim pitanjima još je u tijeku.

Važećim Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu („Narodne novine“, br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13, 56/16, 121/19) uređuje se sustav javnog linijskog pomorskog prijevoza kojim se osigurava redovita pomorska povezanost naseljenih otoka s kopnom i naseljenih otoka međusobno, s primjerenim brojem redovnih linija u oba pravca, radi ostvarivanja općeg gospodarskog interesa koji se ogleda u poticanju demografskog i održivog gospodarskog razvoja otoka te unaprjeđenja uvjeta života i rada ljudi na otocima.

Zakon je od svoga stupanja na snagu 2006. godine, mijenjan i nadopunjavan više puta iz razloga usklađenja s propisima Europske unije o primjeni načela slobode pružanja usluga u pomorskom prijevozu unutar država članica (pomorska kabotaža), pravima putnika prilikom putovanja morem i unutarnjim plovnim putovima te odlukama i priopćenjima Europske komisije. Treba istaknuti kako su od 2017. godine stupili na snagu Zakon o javnoj nabavi te Zakon o koncesijama. S obzirom na to da se radi o krovnim zakonima kojima se uređuju postupci javne nabave te davanje koncesija za obavljanje javne usluge od općeg gospodarskog interesa, odnosno davanja koncesija za obavljanje javnog prijevoza na linijama bez obveze javne usluge, novim se Zakonom treba uskladiti posebnosti javnog linijskog prijevoza s tim krovnim zakonima.

Također, potrebno je programe potpora i pojedinačnih potpora koje se dodjeljuju brodarima u obliku naknade za javnu uslugu uskladiti sa zahtjevima propisa EU i Zakonom o državnim potporama RH.